Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden! - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Januari 2017 | Thailand, Surat Thani

Alweer 2 weken alleen op reis en nog 5 maanden te gaan. Gelukkig ben ik weer helemaal beter. Ik heb 3 dagen ziek op bed gelegen. Donderdag begon het allemaal en voelde ik me heel erg beroerd. Op vrijdag moest ik uitchecken en ben ik naar een ander hostel gegaan. Deze was wel even 10x beter. Alles leek nieuw en er zat een heerlijk zwembad bij. Om 2 uur kon ik inchecken en ben ik meteen m'n bed ingedoken om uit te zieken. Helaas leek het niet beter te gaan dus ben ik naar de apotheek gegaan en heb ors gehaald en iets tegen het overgeven en dat hielp! Zaterdag heb ik nog even rustig aan gedaan en in de avond zijn we met een hele groep naar een ladyboy show geweest. Dit was echt heel erg tof. Allemaal dansende en playbackende 'vrouwen' die er echt een show van maakten. Daarna ben ik wel weer terug gegaan naar m'n hostel aangezien ik niet 100% fit was. Na een goede nachtrust ben ik op zondag met een paar anderen naar een meer gegaan tussen de bergen. Gezellig tussen de lokale mensen want toeristen waren hier niet te bekennen! Iedereen staarde ook naar ons en de schattige kindjes die in het water aan het spelen waren zeiden tegen elkaar "say hello" en moesten dan heel hard lachen. Te schattig. Na een heerlijk dagje zwemmen en zonnen ging ik vandaag wederom bijtijds naar bed want op maandag stond er een trekking op de planning. Beetje door de jungle wandelen in de bloedhete zon maar wat een mooi uitzicht! Tijdens deze trekking zijn we ook naar een olifanten verzorgcentrum geweest en daar mochten we de olifanten voeren en wassen. Wat een gave ervaring was dat! Tijdens onze route kwamen we ook langs een waterval waar je vanaf kon glijden. In het begin best eng maar daarna ben ik nog 3 keer gegaan omdat het zo tof was! Om 6 uur kwam ik helemaal gesloopt weer aan in m'n hostel en had ik best honger dus ben even naar een restaurantje gegaan om wat te eten. Bij terugkomst stond daar een kamergenoot van me en ze vroeg of ik weer meeging naar een ladyboy show. Eigenlijk was ik helemaal gesloopt maar agg waarom ook niet, je leeft maar één keer toch haha. Helaas was het deze keer minder leuk dan de eerste keer. Ze hadden andere optredens en het leek nu meer een playbackshow. Maar ja voor die paar euro maakt dat ook niet uit. De volgende dag moest ik om 12 uur uitchecken want in de avond zou ik de bus pakken naar Bangkok. Eenmaal uitgecheckt had ik nog een paar uur te besteden in Chiang Mai. Dus was ik wel weer toe aan een heerlijke massage. Ik had gekozen voor een oil massage van een uur. Dat kost dan ongeveer 6 euro. Geen geld wederom. Ze masseren echt heel je lichaam wat best wel akward is als ze aan je borsten zitten maar agg het is haar werk en de massage was heerlijk. Om 6 uur werd ik opgehaald bij m'n hostel en naar de bus gebracht. Na een busrit van 10 uur stond ik weer in Bangkok. M'n vlucht naar het zuiden was pas om 16.00 dus ik had nog heel de dag voor me. M'n backpack gedumpt bij een hostel en nog even rondgehangen op Koh San Road. Om 13.00 ben ik richting het vliegveld gegaan. Ik dacht laat ik deze vlucht eens zonder reispillen proberen en het was gewoon goed gegaan. Heb me geen moment ziek gevoeld. Misschien zit het toch een beetje tussen m'n oren en moet ik minder snel naar die pillen grijpen. Vanaf het vliegveld een taxi genomen naar m'n nieuwe slaapplek. Daar kom je dan 's avonds aan in the middle of nowhere. Daar werd ik opgewacht door de eigenaar die me naar m'n privé chaletje bracht. Ik was ook echt de enige op dit hele terrein die hier sliep. Maar ag ik heb goed geslapen. Gelukkig zijn er vandaag 2 Ierse meiden aangekomen dus ik ben niet meer alleen. Morgen pakken we met zijn 3en de boot naar het eiland Koh Tao en hopelijk is het weer goed, zodat we even heerlijk op het strand kunnen chillen.
Voor nu slaaplekker en jullie zien de jaloersmakende foto's wel voorbij komen!

XX


  • 20 Januari 2017 - 10:13

    Martien:

    Met plezier hebben we je reisverhaal gelezen, blij te horen dat je je weer beter voelt.
    Groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Surat Thani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2017

Eerste 2 weken in Australië

14 Februari 2017

Bye Asia, Hello Australia

30 Januari 2017

Off to Malaysia

19 Januari 2017

Op naar het zuiden!

12 Januari 2017

Chiang Mai
Lisa

Travelling through Thailand, Malaysia, Singapore, Australia, New-Zealand, Fiji and the United States ✈

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 6793

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: