De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Januari 2017 | Thailand, Bangkok

Na alle voorbereidingen was het afgelopen maandag dan zo ver. Mijn eerste reis buiten Europa ging beginnen. Samen met paps en mams richting Schiphol, om daar afscheid te nemen en het vliegtuig te pakken richting Bangkok, maar eerst een tussenstop in Doha. Vol spanning reden we richting het vliegveld. Eenmaal daar aangekomen liepen we een beetje rond en waren we op zoek naar een tentje om nog even wat te drinken. Toen we langs de terminal liepen waar ik moest inchecken, stond daar het allerliefste vriendinnetje Caresse! Ze was speciaal als verassing gekomen om mij nog even uit te zwaaien. Meteen kwamen alle spanningen eruit en stonden we daar een potje te janken. We hebben met zijn alle nog even een kop koffie gedronken en toen was het echt tijd om te gaan. Nog heel veel dikke knuffels en kusjes gegeven en nog even zwaaien van uit de verte (met tranen in de ogen, wat een jankerd haha) en hup door de douane. Om 17.00 ging ik ongeveer de lucht in. En om 13.30 (lokale tijd) stond ik in het warme Bangkok. Eerst door de douane uiteraard om je visum te krijgen. Wat een vriendelijke mensen zeg, NOT! Ze smijten met je paspoort en kijken je met een vernietigende blik aan, maar a la ik had m'n visum. Tja en dan sta je in Bangkok, geen idee waar je heen moet. Op zoek gegaan naar een taxi en het adres van m'n hostel laten zien. Hele aardige taxichauffeur en een prima ritje. Uiteraard wel teveel betaald, maar ik was blij dat ik in m'n hostel was. Jeej bijslapen!! Ik sliep op een kamer met 12 mensen. De bedden hadden gordijntjes dus je had gelukkig wel privacy. Het was een hostel met veel Nederlanders en nog best luxe ook. Je had zelfs een föhn! Ja die ga ik wel missen tijdens m'n reis haha. In het hostel zaten superveel aardige mensen en de eerste avond zijn we dan ook meteen met een groep van 7 mensen uit eten geweest bij khoasan Road. De welbekende straat in Bangkok. Als afsluiting van de avond ben ik nog met 3 anderen naar een skybar geweest, namelijk cloud47. Supergaaf uitzicht over Bangkok en men wat is die stad groot! De volgende dag hadden we besloten om een fietstour te doen met Co van Kessel. Welke Nederlander heeft die tour niet gedaan? Hup met zijn 4en op de fiets door het chaotische Bangkok. Allemaal plekjes gezien waar ik normaal niet zou komen, heel tof. Daarna ben ik op zoek gegaan naar een bus of treinticket richting Chiang Mai. Helaas zaten alle nachttreinen al vol dus besloot ik om de nachtbus te pakken. De man van de tourist office had gelukkig het beste plekje in de bus voor me geregeld "because ohh your'e so tall!" Ik vond het helemaal prima en zat bovenin de bus en dan helemaal vooraan. Lekker de benen strekken. De busreis duurde al met al ongeveer 12 uur en ik zat naast een Fransman. Z'n vrienden zaten achter me en Engels was niet hun beste vak. Maar agg ogen dicht, muziekje op en de tijd vliegt voorbij. Ik heb ook voor het eerst een busreis overleefd zonder reispillen! Dat is heel wat voor mij, want ik word ongeveer in elk voertuig ziek. Rond 10 uur kwamen we ongeveer aan op het busstation van Chiang Mai. Ja en waar moet je dan heen..? Dus hup naar een tuktuk en die brengt je dan voor 200 baht, ongeveer 5 euro naar je hostel. Geen geld natuurlijk! Aangezien ik helemaal gebroken was, heb ik heel de middag geslapen op m'n privékamer. 'S Avonds heb ik nog even over een foodmarket gewandeld en toen weer hup terug m'n bed in. Vandaag was het heerlijk weer en ben ik door Chiang Mai gaan wandelen, langs alle tempels. En ja dat zijn er een hoop! Bij een tempel vroeg ik of iemand een foto van mij wilde maken en die kwam dus uit Nederland dus meteen een nieuw maatje om de stad mee te verkennen. Zij zat in een hostel bij mij in de straat dus ik ben even meegegaan naar haar hostel. Loop ik daar rond, zie ik opeens m'n Belgische kamergenoot vanuit Bangkok. Super gezellig! Met haar ga ik binnenkort waarschijnlijk een trekking doen en misschien op de scooter naar Pai rijden. We hebben in de avond met een hele groep nog wat gedronken, maar op een gegeven moment had ik het koud dus ben ik lekker m'n bed in gedoken. Ja ik had het koud met 20 graden. Het is maar goed dat ik nu niet in Nederland ben met al die sneeuw en kou! Morgen ga ik ziplinen dus daar heb ik erg veel zin in.
Hopelijk hou ik het vol om blogs te schrijven en jullie op de hoogte te houden en anders zien jullie de foto's wel gewoon op Facebook :)

Slaaplekker allemaal en jullie horen van me!

Nog een kleine update:
Op woensdagavond zijn we ook nog met een groep van 10 man naar een pingpongshow geweest. Jullie moeten maar even googlen wat dat is haha. Laat ik zeggen dat het erg bijzonder was.
En donderdag heb ik nog genoten van een heerlijke Thaise massage. Nooit geweten dat ik zo hard kon kraken. Ik ben ook echt in alle hoeken en gaten gewurmd, maar het heeft wel geholpen!

XX

  • 07 Januari 2017 - 21:04

    Milou:

    Wat super stoer dat je gewoon op avontuur bent gegaan meid! En tegelijkertijd ook wel heel fijn dat je al verschillende mensen tegen bent gekomen om leuke dingen mee te doen, goede keus geweest dus dat eerste hostel!Heel veel plezier :D

  • 07 Januari 2017 - 22:32

    Melissa:

    Wauw wat leuk om te lezen. Ik word er helemaal in mee getrokken. Echt super stoer dat je dit doet! Gelukkig geniet je er erg van en heb je al leuke mensen ontmoet! Have fun met ziplinen!! Leuk. Fijne dagen! Ik lees graag je verslagen.

    Groetjess! Xx

  • 08 Januari 2017 - 07:25

    Carla:

    Geweldig Lisa om te lezen wat jij doet of ga doen, leuk ook dat je al verschillende nederlandse mensen hebt ontmoet, dat was al heel snel, en zal jou ook een fijn gevoel hebben gegeven, mij in iedergeval wel...
    Nou meiss ik ga je zeker volgen, zorg goed voor jezelf en het belangrijkste have fun.

    Xxx

  • 08 Januari 2017 - 11:04

    Martien:

    Fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt, blijven je volgen.
    Opa en Oma

  • 08 Januari 2017 - 16:33

    Bert Wols:

    Super stoer nichtje, geniet van de omgeving met zijn verscillende culturen. En let goed op je zelf. Grt. Bert.

  • 10 Januari 2017 - 13:39

    Groep Violet:

    Lieve juf Lisa,

    Een gelukkig nieuwjaar!!!
    Heb je al veel dieren gezien? We willen graag filmpjes zien!
    Wij wensen je een super wereldreis toe, geniet ervan!

    Ik vind je lief.
    De pepernoten les was leuk.

    Dikke knuffel xxx van groep violet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2017

Eerste 2 weken in Australië

14 Februari 2017

Bye Asia, Hello Australia

30 Januari 2017

Off to Malaysia

19 Januari 2017

Op naar het zuiden!

12 Januari 2017

Chiang Mai
Lisa

Travelling through Thailand, Malaysia, Singapore, Australia, New-Zealand, Fiji and the United States ✈

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 6799

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: