Bye Asia, Hello Australia - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu Bye Asia, Hello Australia - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu

Bye Asia, Hello Australia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Februari 2017 | Singapore, Singapore

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat van mezelf heb laten horen, maar jullie hebben vast mijn jaloersmakende foto's gezien. In mijn laatste blog vertelde ik dat ik naar de Cameron highlands zou gaan. Daar heb ik een hele toffe tour gedaan. We zijn naar theeplantages geweest, hebben uitzicht gehad vanaf een berg, hebben gewandeld door het mossy forest en als afsluiting een trekking gedaan terug naar het hostel. In de cameron highlands weer allemaal gezellige en leuke mensen ontmoet. Na de cameron highlands ben ik naar Penang gegaan met de bus en ferry. Wat is Penang een toffe stad. Zoals sommigen misschien wel hebben gezien, sliep ik in een super tof hostel. Mijn bed leek net een scene uit star wars. Omdat ik moe was heb ik deze dag rustig aan gedaan en genoten van m'n luxe bedje. De volgende dag ben ik naar de Penang Hill gegaan. Omhoog zijn we met een soort trein gegaan en mijn Engelse mede-backpacker had het fantastische idee om op de terugweg te gaan lopen. Midden op de dag, in 30 graden, in de volle zon, een uur lang hiken, klinkt als een fantastisch idee. Men wat was het heet en aan het einde voelde ik m'n benen niet meer, maar het was ons gelukt. Om onszelf te trakteren zijn we als afsluiting naar de Mac Donalds gegaan. In de avond hebben we met een groep een drankje en een dansje gedaan. Twee meiden die ik in Kuala Lumpur had ontmoet, waren daar ook, dus we hadden een kleine reünie. Een aantal drankjes en dansjes later, besloot ik om lekker naar bed te gaan. De volgende dag ben ik met de Engelse meiden naar monkey beach geweest. Om daar te komen kun je kiezen voor een hike van een uur of een boottochtje van 5 minuten. Uiteraard kozen we voor de hike, wederom midden op de dag, in de hete zon. Maar na een uur hiken konden we onszelf belonen met een duik in de zee en lekker luieren op een mooi strand.
Na een paar dagen Penang besloot ik naar het eiland Langkawi te gaan met de boot. Dit was een boottochtje van 3 uur dus prima te doen. Langkawi is niet zo bijzonder. Wanneer je over de boulevard loopt, heb je een beetje het gevoel alsof je in Spanje loopt. Daarentegen hadden ze wel een heel mooi strand, maar heel toeristisch. Omdat het strand heel toeristisch was, heb ik de volgende dag samen met 4 andere backpackers een motor/scooter gehuurd. Het ziet eruit als een scooter maar met het vermogen van een motor. In het begin super eng om te rijden, maar na een paar minuten weet je bijna niet beter. En wat een vrijheid geeft het. Als eerst zijn we naar de cable cars gegaan. Deze brengen je naar een hoger gelegen gebied, van waaruit je een mooi uitzicht hebt over de eilanden. Hierna ben ik samen met een ander meisje naar black sand beach geweest. Het bizarre was dat we de enige op heel het strand waren. Ook zijn we nog naar een ander strandje, hotsprings en een nightmarket geweest. De andere dagen op Langkawi heb ik een beetje op het strand gelegen en genoten van de zon. Alhoewel die vaak te heet was, dus lagen we regelmatig onder de parasol.
Vanaf Langkawi heb ik het vliegtuig gepakt naar Singapore. Wat een gave stad is dat zeg. Zeker in de avond met alle lichtjes. In Singapore ben ik naar een aantal rooftop bars geweest, rondgelopen in Chinatown, Little India en the Botanic Gardens en natuurlijk naar het bekende Marina Bay. Helaas ben ik niet meer naar Gardens by the Bay geweest. 's Avonds hebben ze hier een toffe lichtshow, maar dit heb ik helaas moeten missen. Misschien dat ik straks nog even rondloop, maar ik haal het niet om het in de avond te zien, want mijn vlucht is om 22.40. En dan op naar AUSTRALIA!

XX

p.s. Happy Valentines day! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2017

Eerste 2 weken in Australië

14 Februari 2017

Bye Asia, Hello Australia

30 Januari 2017

Off to Malaysia

19 Januari 2017

Op naar het zuiden!

12 Januari 2017

Chiang Mai
Lisa

Travelling through Thailand, Malaysia, Singapore, Australia, New-Zealand, Fiji and the United States ✈

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 6781

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: