Off to Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu Off to Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu

Off to Malaysia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Januari 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eindelijk is het zo ver, we gaan naar de eilandjes! First stop Koh Tao. Samen met de Ierse meiden komen we na een 5 uur durende bootreis aan op Koh Tao. En het was ijs en ijs koud op die boot dus ik was blij dat we eindelijk er vanaf konden. Om het eiland goed te verkennen zijn we de eerste avond begonnen met een kroegentocht. Goede manier toch? Het was een erg gezellige avond en we hebben veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Van de helft ook weer de naam vergeten maar dat doet er niet toe haha. De andere dagen op Koh tao hebben we een beetje op het strand gelegen en rustig aan gedaan. Ook hebben we een boottocht gedaan. Het was een snorkeltocht waarbij we ook naar verschillende eilandjes gingen. Één daarvan was zo uit een reclamefolder geknipt, zo mooi! Het was een erg leuke trip, maar wat zou een boottrip zijn zonder hoge golven en kotsende mensen zoals ik? Uiteraard ben ik altijd de gelukkige. Maar dat mocht de pret van deze toffe tocht niet drukken natuurlijk. Na een paar dagen Koh Tao ben ik samen met de meiden naar Koh phi phi gegaan. Dit duurde ongeveer 10 uur, boot - bus - boot. Maar voor m'n gevoel ging het sneller. Ik kwam aan in m'n hostel en de bedden waren 3 hoog. Uiteraard sliep ik in het bovenste bed. Na 1 nacht had ik dat wel gezien dus besloot ik te vertrekken naar hetzelfde hostel als de Ierse meiden. De kamers waren veel beter maar voor 2 uur 's nachts slaap je niet want het was ook een bar. Voor mij geen probleem want we waren toch elke avond op stap. Phi phi stond dus in het teken van chillen op het strand en in de avond buckets met cocktails leegdrinken. Één dagje hebben we ook nog een boottrip gedaan naar verschillende eilanden/stranden. Natuurlijk niet zomaar een boottrip, nee het is phi phi, dus een all-in drink boottrip. Van bier tot sterke drank. Na een week feesten en eilandhoppen met m'n Ierse vriendinnen was het helaas tijd om afscheid te nemen. In de avond zou ik namelijk van Phuket naar Kuala lumpur vliegen. Wat heb ik een leuke tijd gehad met deze meiden en natuurlijk ook de jongens die bij hun vriendengroep hoorden. Na een paar dikke knuffels en kusjes was het tijd om naar de boot te gaan. 2 uurtjes met de boot en vervolgens met de minivan naar het vliegveld. Ik was veel te vroeg dus heb m'n laatste Thaise geld besteed aan eten op het vliegveld. Om half 8 ging ik dan de lucht in, op naar Kuala Lumpur. Om een uurtje of 12 was ik eindelijk in m'n hostel. Prima kamer met 3 andere meiden. Na een goede nachtrust ben ik met een kamergenoot naar de Batu caves geweest. Beetje rond gewandeld in de grotten en weer terug naar m'n hostel. In de avond nog een drankje en daarna lekker naar bed. Aangezien m'n lichaam aardig moe begon te worden van al het reizen en feesten had ik besloten om de volgende dag even helemaal niks te doen en gewoon een beetje te chillen in het hostel. Omdat ik mijn laatste dag in Kuala lumpur effectief wilde besteden, ben ik vandaag naar de Kuala lumpur tower geweest. Daarna naar de petronas twin towers, waar je hele mooi foto's van de stad kunt maken. En als afsluiting naar the lake garden. Wat een mooi en rustgevend park was dat en dat midden in een drukke stad. Morgen pak ik de bus naar de Cameron Highlands om daar 3 daagjes rond te huppelen.

Voor nu slaaplekker en jullie horen van me! X

  • 31 Januari 2017 - 12:04

    Martien:

    Het is weer een leuk verslag, jammer dat je zeeziek werd.
    Een fijne reis verder
    Groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2017

Eerste 2 weken in Australië

14 Februari 2017

Bye Asia, Hello Australia

30 Januari 2017

Off to Malaysia

19 Januari 2017

Op naar het zuiden!

12 Januari 2017

Chiang Mai
Lisa

Travelling through Thailand, Malaysia, Singapore, Australia, New-Zealand, Fiji and the United States ✈

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 6779

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: