Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisa Kooijmans - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Daar ben ik weer, helaas deze keer ziek.. Maar goed alle tijd om een blog te schrijven. Zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen ben ik zondag wezen ziplinen. Hoog in de bergen sjees je aan een kabel tussen de bomen door. Uiteraard wordt er meerdere malen gecheckt of alles goed vast zit en daar gaan je dan "3, 2, 1 en bye bye". Wat is dat gaaf zeg en wat heb je een mooi uitzicht. Ik was met twee Chinezen en twee gidsen dus je had echt persoonlijke aandacht. We hadden prachtig weer dus het was een topdag en na 2 uur klimmen en klauteren door de bomen was je ook wel echt moe. Elke zondag is er in Chiang Mai een night market en wat was die groot! Je had zoveel mooie spullen maar helaas ga ik het niet allemaal meedragen. Op de markt kwam ik weer iemand vanuit Bangkok tegen. Met haar en nog een andere meid hebben we wat gedronken bij Zoe in Yellow. Dit is wel echt the place to be onder jongeren. Allemaal barretjes bij elkaar en lekkere cocktails!
Op maandag ben ik naar what prathat doi suthep geweest.Wat Phrathat Doi Suthep is een boeddhistische tempel in Chiang Mai. De tempel wordt vaak Doi Suthep genoemd, al is dat feitelijk de naam van de berg waar hij op gebouwd is. Vanaf de tempel heb je een prachtig uitzicht over de stad. We hebben daar gewacht tot 18.00, omdat dan de monniken gaan bidden. Er was 1 monnik die tijdens het bidden een selfie maakte met ons allemaal op de achtergrond haha. Bij terugkomst ben ik met mijn Duitse kamergenoot wat wezen eten. We hadden geen trek in Thais eten dus ik nam macaroni en zij een hamburger. Daarna ben ik terug gegaan naar de kamer. Daar kwam ik erachter dat mijn pinpas kwijt was. Fuck fuck en nu? Ja ik heb wel een creditcard bij maar dat is dan ook m'n laatste optie. Men ik kon wel janken. Geprobeerd de bank te bellen maar door de telefoon versta je echt niks dus heb ik gemaild. Geen idee of mijn pas was ingeslikt of dat ik hem gewoon was verloren. Na een paar mailtjes heen en weer kreeg ik vandaag te horen dat m'n pinpas gevonden was in de automaat en dat ik hem met mijn paspoort kon komen ophalen. Oh wat was ik blij!!
Op dinsdag ben ik naar Doi Inthanon National Park geweest. Hierbij bezochten we als eerst een tempel. Helaas regende het en was het erg mistig zo hoog in de bergen. Ook hebben we een stukje door de natuur gewandeld en kwamen we aan bij het hoogste punt in Thailand. Het was daar maar 8 graden! Toen we richting de lokale bevolking gingen, was het gelukkig droog. Het is best bizar in wat voor hutjes die mensen leven. En als afsluiter van de dag zijn we naar een prachtige waterval geweest. Wat was het mooi daar. Ik had er wel heel de dag kunnen blijven.
Gisteren ben ik een dagje naar Chiang Rai geweest. We zijn bij de grensovergang tussen Thailand en Myanmar geweest. Het schijnt voor toeristen niet veilig te zijn om daar de grens over te steken. Hierna zijn we naar Wat Rong Khun geweest, of te wel de witte tempel. Helaas was het door het takkeweer dicht en kon je het alleen van de buitenkant bekijken. Daarna zijn we ook nog naar de lokale bevolking geweest, waaronder de longnecks. Het schijnt dat die vrouwen met ringen om hun nek daar gedwongen zitten. Ze moeten geld verdienen door middel van toerisme. Ik liep daar dan ook een beetje met een dubbel gevoel rond. Die vrouwen verkochten allemaal zelf gemaakte spullen en je had het gevoel dat je iets moest kopen. Na een paar foto's zijn we daar gelukkig weer weg gegaan. Als afsluiting van de dag zijn we met de boot naar Laos gegaan en hebben daar nog even over een markt gelopen. Daarna weer terug met de boot en ook nog eens 4 uur terug rijden naar ons hostel. Ik heb die dag met een Italiaans en Deens meisje opgetrokken en we zouden vandaag dan samen een massage nemen, een hapje eten en naar het ladyboy cabaret gaan. Maar helaas, ik ben ziek.. Toen ik op stond had ik nergens last van maar nadat ik mijn creditcard had opgehaald werd ik opeens heel dizzy en heb overgegeven enzo. Best wel vervelend! Ik lig nu dus heel de dag op bed en heb nu wel even een heimwee momentje. Wil gewoon lekker bij paps en mams op de bank liggen.
Nou guys ik hoop dat ik me morgen weer beter voel en weer leuke dingen kan gaan doen.
Voor nu alvast slaap lekker!


  • 12 Januari 2017 - 16:28

    Martien:

    We hopen dat je snel weer beter bent.
    Groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2017

Eerste 2 weken in Australië

14 Februari 2017

Bye Asia, Hello Australia

30 Januari 2017

Off to Malaysia

19 Januari 2017

Op naar het zuiden!

12 Januari 2017

Chiang Mai
Lisa

Travelling through Thailand, Malaysia, Singapore, Australia, New-Zealand, Fiji and the United States ✈

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 6787

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: